FÖRSTA MAJ

Att det snart var maj skulle såklart firas med några bra personer så jag åkte ju tillslut till Jonas som hade tagit över villan i Tyresö och grillade i kvällssolen. Det var ju därmed bara hans vänner där men även fast jag kanske borde känna mig som den lilla meddragna kusinen jag är trivs jag ganska bra i sällskapet och hade en ruggigt fin kväll! Kvällen toppades i traditionell ordning med en brasa, fyrverkerier och sockervadd för att sedan avslutas alldeles för sent på kvällen vilket resulterade i att jag somnade på en bäddsoffa istället för att ta mig hem. Man kan väll säga att det är fördelen med fina släktingar.

Imorse vaknade jag mycket tidigare än vad jag först trott och tog chansen att umgås med min kusin lite extra så jag stannade i Tyresö ungefär lika länge som en match i snooker pågår (fråga inte). Sedan han jag ungefär hem tillräckligt länge för att ladda ner nyaste avsnittet Game of Thrones och byta om innan jag vände in mot stan igen och mötte upp Anna för middag och en biodate. Så nu har jag äntligen tittat på Hunger Games! Den var kanske inte fullt lika fantastisk som folk har byggt upp mina förväntningar för (louise) men jag är väldigt förtjust och det kommer inte ta lång tid innan jag bestället hem böckerna. Sedan tycker jag fantastiskt bra om kostymerna, scenerna och alla undertoner som finns i filmen men längtar nog lite tills det kommer en extended variant.

Min maj månad har alltså börjat alldeles fantastiskt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0