WORD pt.2

Snälla kan vi göra det här?

WORD


MOVIETIME



Nu ska jag försöka få i mig lite middag och göra någonting åt mitt hår som ser ut lite som ett skatbo efter en kväll med mycket vin, ännu mer dans och ganska många skratt. Sedan ska jag möta upp tre av mina favoritbrudar (älskar att Gabbi är "hemma" för helgen) och gå på bio! Jag tänker äta hinkvis med popcorn och dreggla lite över Ryan Gosling! Vi hörs när jag kommer hem.

OH MY GOD

Då kör vi tenta nummer två. Sedan tar jag och mina klasskamrater och slår klackarna i taket med middag, vin och utgång. Känns som en bra fredag!

TENTA Å N G E S T


Idag har jag suttit och skrivit en tenta i lite mer än fyra timmar, jag hade utan problem kunnit suttit kvar även den femte timmen men kände att min hjärna var mer lik fluff än något fungerande. Jag känner mig oförskämt nöjd med tanke på att jag gick dit utan så mycket som en nervös känsla i magen för att jag var övertygad att jag skulle sitta som ett fån. Nu belönar jag mig med några bra filmer och ett glas vin, imorgon är det dags att plugga igen! Allmänna tentan är på fredag!

MUSIC IS MY MEDICINE pt.2


Kompletterar den förra spellistan med "INTE SOVA BARA PLUGGA (ps hög volym)", den kändes väl behövd när jag nästan slog pannan i tangentbordet igår. Ni hittar den här!

MUSIC IS MY MEDICINE

Monster_tunes_by_applesrevenge_large


Jag slåss mot min förkylning med stora koppar earl gray och några bitar mörk- mintchoklad. Läser lite om speciell fastighetsrätt och lyssnar på min nya spotifylista smart utnämnd till Studievägledning. Okej den har alltid funnits men det är uppdaterad, ge den en chans! Jag rekommenderar Jack Johnson, Katie Herzig och Angus & Julia Stone mestast!


111016



"Under mitten av månaden väntar nyheter som har med familjen att göra. Du blir tvungen att rota fram gamla skelett ur garderoben. Det blir en renande men jobbig process. Du står inför ett vägval men du är långt ifrån säker på vilken 
väg du ska välja. För dig finns inga snabba svar. Du behöver titta djupt inom dig själv för att hitta tillbaka till din inre motivation. Det blir en tuff period där du upptäcker saker om dig själv som du inte är alltför stolt över. Det gäller att du kan förvandla det negativa till en positiv drivkraft som hjälper dig att komma vidare. När det är över känner du dig starkare och tryggare" - ELLES horoskop för oktober/november

Ska vi satsa på att mina föräldrar flyttar isär den här månaden?

GAME OF THRONES pt2



Det kan vara så att jag sett klart game of thrones säsong ett, kan vara.

(s)AINT

You said I tasted famous so I drew you a heart
- but now I'm not an artist, I'm a fucking work of art.

ROSA FLEECE



Sofia, man kanske inte kan se det (för att jag såg ut som en svettig ko på bilderna i färg) men jag har på mig den rosa fleecen du gav mig minst tre gånger i veckan när jag går och tränar. Kan du ens säga att du bokat tid för ansiktsbehandlingen du fick av mig? Va va va?

Och nej, det här är inte tänkt som ett "du ger bättre presenter än mig"-inlägg.

111009

Ni borde ge mig cred för hur ofta jag tar mig tid att blogga numera! Eller så kan det ha någonting med att göra att jag är tentorna bara är en vecka bort och allt blir lite roligare än att gräva fram studiemotivation. Exempelvis har jag tvättat i nära fyra timmar ikväll - det känns ju värt.

Men jag ger mig själv en sista studiefri kväll i andan av hela den här helgen. Och trots att jag har funderat på att krypa under täcket sedan klockan var sju (jag hade gissat på tio), stannar jag uppe ett tag till och nöter lite game of thrones! Bra söndag!

BIG FISH

193682.1_large
Spectre1_large
Big_fish_17_large_large

TANGLED

284133_257015907641806_100000001950818_1161959_2403641_n_large
262594_257015777641819_100000001950818_1161957_6827785_n_large
Tumblr_lrslvx0rmf1r1y7h8o1_500_large
Tumblr_lhs0s5ahlh1qb9ysmo1_500_large

7 AM, the usual morning lineup: Start on the chores and sweep 'til the floor's all clean. Polish and wax, do laundry, and mop and shine up, sweep again, and by then it's like 7:15. And so I'll read a book or maybe two or three. I'll add a few new paintings to my gallery. I'll play guitar and knit and cook and basically just wonder when will my life begin? And I'll reread the books if I have time to spare. I'll paint the walls some more I'm sure there's room somewhere. And then I'll brush and brush and brush and brush my hair. Stuck in the same place I've always been..

Okej så jag har sett den nu och den var fantastiskt fin. Faktiskt nog finare än vad jag förväntade mig! Och som en liten notis kan nämnas att jag gått runt och sjungit mother knows best för mamma hela dagen..

SAY HELLO TO THE NEW YOU



Jag var och klippte mig idag för övrigt. Så det fina håret på bilderna några inlägg ned är helt och hållet tack vare min nyutnämnda frisör Beatrice! Det var visserligen semi-dyrt men med tanke på hur kritisk jag är om mitt hår känns det ganska värt det. I november ska hon få göra någonting åt min färg, trots att det är nyfärgat (tack Ida) är jag sugen att få det lite mindre blekt. Innan jag blir lika blek. Om jag, mitt hår och snön matchar i december är det inte så hot lixom?

111007

Same old me again today. My outsides look cool, my insides are blue. I've tried different ways but it's all the same. At the end of the day I have myself to blame.

Jag har spenderat kvällen med mamma och pappa som är i Stockholm över helgen. Hur det känns undrar ni? 'nough said.

EGOBOOST


"reblog if you’re proud of mike chang"

lebanesetoaster:  “Fuck off”

Utkast: Okt. 1, 2011


I tried talking to Jesus but he just put me on hold. Said he'd been swamped with calls this weekend, could not shake his cold. And still this emptiness persists, perhaps this is as good as it gets. You've given up a drink and those nasty cigarettes, now leave the party early, at least with no regrets. I watch the sun as it comes up, I watch it as it sets. Yeah, this is as good as it gets.

Nu är det så officiellt som det kan bli känns det som. Mamma och pappas lägenhet ligger ute på hemnet och för första gången tänker jag försöka mig på att skriva någonting om det hela, fast jag inser att jag inte har så mycket att skriva. Det är tungt att försöka komma på formuleringar för hur det känns när hela en uppbyggda värld rasar samman. Jag känner orden rusa genom hela min kropp, runt runt i huvudet. De vill komma ut, helst alla på en gång. Men det blir som när man försöker gå ut två i en dörröppning. Man fastnar. Orden har fastnat. Jag känner behovet av att förklara, ja, förklara hur jag känner, vad jag känner

Vissa jag har pratat med har tagit situationen relativt lätt, det är nog dom som irriterar mig mest. Inte för att jag uppskattar att bli utfrågad om mina känslor kring ämnet men det är värre när jag behandlas som om jag inte borde ha några. Det är som att prata med mina föräldrar, som om ämnet vore tabu för att jag blir ledsen. På ett sätt önskar jag att dom visste att jag helst skulle undvika att de ringer, att jag inte har minsta sug att åka hem till Sundsvall. Att Sundsvall inte känns som hemma på hela sommaren. Men samtidigt vet jag inte om jag skulle kunna säga någonting.

You told me that I would find a home within the fragile substance of my soul.
And I have filled this void with things unreal and all the while my character it steals.

Jag har alltid haft en fix idé att jag måste vara stark, en fix idé som blivit något bevisad sedan mitten av juni. Jag tror att det är anledningen till att jag inte berört ämnet tidigare, att jag inte vill prata med mina föräldrar och att jag mest skrattar åt situationen när jag pratar med vänner. Sedan svarade farfar på mitt mail..

"Hej Lillhjärta! Äntligen ger jag mig tid att svara på ditt brev, jag tycker också att det är mycket tråkigt det som händer mellan Ammi och Thomas men det blir så där ibland vi människor är olika funtade. Farmor och jag var ihop 52 år så det är lite skillnad, men jag  hoppas att du och jag håller ihop det skulle nog vara ännu svårare om jag skulle mista dig! Men vi får se som sagd var, hoppas att det går bra mellan mor och far."

.. och jag grät, floder. Mina känlsor kommer ända från hjärtat. Bokstavligen. Det svider, slår dubbla slag, hoppar över ett slag, det krampar, darrar, saktar ner i tempo.

How fickle my heart and how woozy my eyes I struggle to find any truth in your lies. And now my heart stumbles on things I don't know this weakness I feel I must finally show. Seal my heart and brake my pride, i've got nowhere to stand and now nowhere to hide. Align my heart, my body, my mind.

Tillsammans kommer alla känslor och snart bryter jag ihop. Jag har sagt till alla jag pratat med att när man är liten ser man sina föräldrar som felfria, soalmates och allt annat dravel. Sedan växer man upp och inser att det inte alltid är så. Men allting har sin egen plats och sin egen tid och verkligheten hinner ikapp oss alla. Det är nog faktiskt så det är. Just nu försöker jag bara hantera det och trots att det har tagit mig dagar att pussla ihop det här inlägget känns det ganska bra. Puss på er om ni tog er hit ned utan att hoppa.

When all you got to keep is strong move along, move along like I know you do.
And even when your hope is gone move along, move along just to make it through.
When everything is wrong we move along.

DISNEY LADY

Which Disney lady are you?


Cinderella

[ ] One of your parents is dead
[ ] You are expected to do a lot of chores
[X] You love to dress up
[X] You love animals
[X] You are waiting patiently for your Prince Charming
[ ] Your mom is really strict
[ ] You have sisters who seem kind of jealous of you
[X] You’re afraid to speak your mind sometimes
[X] You have left your shoes at a friends house before
TOTAL: 5

Belle

[X] You’ve kissed someone your friends didn’t like
[x] You’ve been lost in the forest
[X] You love to read
[ ] You are not shy at all
[x] One of your family members is a bit weird
[X] You have a wild imagination
[X] You love to take care of people in need
[ ] You’ve had guys like you only because they think you’re pretty
[ ] You’ve rejected at least one person when they’ve asked you out
TOTAL: 5

Jasmine

[ ] Your dad is rich
[X] You are very clever
[X] You’ve been with someone way different from you
[ ] You’re unique and different from everyone else
[X] You’d never marry someone just because they were rich
[X] You have set a lot of goals for yourself
[x] You don’t have a lot of (good) friends
[X] You’re independent
[x] Your parents try to control your life
TOTAL: 6

Ariel

[X] Your parents expect a lot from you
[ ] You really try to follow the rules, but it’s hard for you
[ ] You’re a bit of a trouble maker 
[X] You’re the youngest in your family
[ ] You collect something
[X] You have/had long hair
[X] You are adventurous
[X] You’re extremely curious
[x] You believe everything people tell you/you’re a bit gullible
TOTAL: 5½

Snow White

[ ] You know that you’re beautiful
[ ] Sometimes it seems like your mom is jealous of you
[ ] You’ve almost been killed
[ ] You have at least seven good friends
[ ] You’ve had food poisoning 
[ ] You have/had short hair
[ ] You get along with almost everyone
[ ] All of your friends are different
[X] You love to have a good time
[/] You’re happier when you’re out of the house than in
TOTAL: 1½

Mulan

[x] You can be a tomboy sometimes.
[x] People wish you could be a bit more girly 
[X] You’ve pretended to be someone you’re not
[ ] You’ve had a physical fight with someone
[x] You have/had considered running away from home
[ ] Your parents try to plan your life out
[ ] A lot of your friends are boys
[ ] You sometimes find yourself in bad situations
[X] You love your family so much that you’d do anything to protect them
TOTAL: 3½

Aurora

[ ] You live/have lived with someone other than your parents
[ ] You almost died at a very young age
[x] You are gentle, loving, and/or thoughtful
[X] You have a decent singing voice 
[X] You like to sleep in late on the weekends
[ ] You spend most of your time outside
[ ] You’re adopted
[X] You’re very romantic
[ ] Pink is one of your favorite colors 
TOTAL: 3½

Pocahontas

[X] You love to walk around and explore big cities
[x] You are more spiritual than religious
[ ] You’ve been in an interracial relationship
[X] Your parents are very protective of you
[ ] Someone you know has been in war 
[X] You love nature 
[ ] You have/had black hair
[X] You would love to move somewhere exotic and beautiful
[x] You’re very adventurous
TOTAL: 5

Tinkerbell

[X] You get jealous easily 
[X] You loved your childhood
[x] You like to fly
[X] You believe in magic 
[ ] You’re 5’2 or under
[ ] You hate pirates
[X] You love sparkles
[X] People underestimate you
[x] You get angry easily
TOTAL: 6

Alice

[X] You have/had a pet rabbit
[X] You love to play cards 
[X] You constantly know the time 
[ ] You get in sticky situations
[ ] You have been to a court
[X] You have fallen asleep while doing homework
[X] You have had a tea party
[X] You like hats 
[ ] You’re late
TOTAL: 6

Meg

[X] You have gotten involved with the wrong people before
[X] You are very convincing
[X] You have fallen in love before
[X] You have had your heartbroken
[x] You find an interest in Greek mythology
[X] You lie sometimes
[ ] You (have) pretend(ed) to be someone you’re not
[x] You have been used
[ ] Purple is one of your favorite colors.
TOTAL: 6

Rapunzel

[ ] You’re an orphaned child or have an evil step-mother
[X] You have many different hobbies to keep you busy
[X] You can get really bored
[ ] You have very long hair (at least mid-back length)
[X] Your hair is bright Blonde
[X] You’re an artsy person
[X] You’re childish
[ ] You can’t wait to stop the same routine each day and start living
[X] You care about others and their feelings 
[X] You like to follow the rules
TOTAL: 7

 

Rapunzel?
Okej nu är det nog, dags att jag tittar på trassel!

NICEVILLE



Jag gick på bio med Faye igår. Förutom att det var fantastiskt fint att få umgås med henne igen såg vi den här filmen som överträffade mina alla förväntningar! Faye kanske blev lite besviken över att det inte var mer likt desperate housewifes som hon bestämt sig för men i det stora hela var vi båda otroligt nöjda.

Se den, tro mig!

RSS 2.0