110430

Nu tar jag, min champagne flaska (som tack från praktiken, den ni!) och tre av mina absoluta favoriter och bilar ner till norrköping. See ya!

LISA ROWE


"Some advice, okay? Just don't point your fuckin' finger at crazy people!"

17. Your highs and lows of this past year

Det senaste året har varit det galnaste hittills för mig. Jag kan säga att för ett år sedan trodde jag inte att jag skulle vara där jag är nu. Jag älskar mitt liv som det är, men detta är inte vad jag hade trott när jag tänkte mitt liv förra april.

Jag har blivit vän med några fantastiska människor i år. Jag har besökt nya länder med rejäl mersmak för både Paris och Prag. Jag har fått umgåtts mer med en fantastik kusin och jag tror att flytten har gett mig ett närmare förhållande med mina föräldrar hur konstigt det än låter. Jag har bevisat för mig själv mer än en gång att jag faktiskt är förbannat bra och att jag kommer passa fantastiskt i mitt framtida yrke!

För lågtrycken, har det funnits en rättvis summa, men de kommer inte utan återhämtning. Jag känner inte att de är värda att tala om för tillfället.

Jag känner på mig att det fortfarande finns några ganska härliga dagar att komma i år. Och början av sommaren är alltid riktigt roligt.

MAKE IT STOP

Som respons på mitt tidigare inlägg kan jag påpeka att jag efter diverse påtryckningar från Jonas tagit mig för att lyssna igenom Rise Against nya album. Det här är hur man skriver låtar med mening.


I september 2010 hade flera tonåringar begått självmord pågrund av anti-gay mobbning. Det är vad den här låten handlar om. Låten handlar om hur okunniga och fördomsfulla människor mobbar dem som är annorlunda. Om hur gayungdomar och även de som bara antas vara gay är mobbade tills de når en brytpunkt. Och hur något måste göras åt det samhälle som låter detta fortsätta. Hemska exempel på homofobi ses hela tiden. En gång såg jag ett barn ca 7år gammal på TV med en skylt som sa "God hates fags". Det var en av de mest motbjudande saker jag någonsin sett.

Under sången sägs namn och ålder på fem av de tonåringar som begått självmord. Jag har sagt förut att Rise Against är ett av mina favoritband, och jag beundrar dem för att skriva en låt om detta. Jag beundrar dom för många saker dom gör låtar om. Det gör att jag älskar dem ännu mer.

"What God would damn a heart/And what God drove us apart/Born free, but still they hate/Born me, I can't change/Gathering candles, but not their tongues/And too much blood has flown from the wrists of children shamed for those they chose to kiss"

JUDAS

Bara för att jag, i det mest diskreta sättet, hyllade Gaga igår måste hon såklart ha gått och släppt något så uselt. Jag har för första gången sedan jippot drog igång satt mig ner och lyssnat på Judas. Först chockas jag över hur sinnessjukt tråkig den är och sen när lyckas Gaga skapa något som är tråkigt? Jag finner mig själv snabbspola genom refrängen för att den ska ta slut någongång.



Hur som helst, "Judas" skapar redan kontroverser, precis som Gaga ville att det skulle. Med texter som “When he comes to me, I am ready/ I’ll wash his feet with my hair if he needs/ Forgive him when his tongue lies through his brain/ Even after three times, he betrays me/ I’ll bring him down, a king with no crown…” Jag tror alla vet att hon är ute efter kontroverser. Och i videon (som redan är filmad), är Gaga klädd tydligen som ... Maria Magdalena. Usch. Ändå berättade producenten Laurieann Gibson till The Hollywood Reporter att videon inte är hädisk eller respektlös, utan ... vänta på det ... "ett nytt Jerusalem".

“It was amazing because to have that conversation about salvation, peace and the search for the truth in a room of non-believers and believers, to me, that was saying God is active in a big way. We don’t touch on things that we have no right touching upon, but the inspiration and the soul and idea that out of your oppression, your darkness, your Judas, you can come into the marvelous light. We’ve created a new Jerusalem.”

Alltså,  jag är inte särskilt pushig med min religion eller tar inte åt mig så lätt, men detta uttalande är förolämpande. Det är en jävla poplåt! Och inte ens en särskilt bra poplåt, och de har gjort en video som de hoppas kommer att bli kontroversiellt eftersom de använde en hel del katolska bildspråk, precis som Madonna. Det är inte ett nytt Jerusalem. Det handlar inte om mörker och ljus och frälsning och fördömelse. Det är en jävla poplåt.

16. Your views on mainstream music

Mainstream beskrivs så här på wikipedia: "Mainstream music denotes music that is familiar and unthreatening to the masses, as for example popular music, pop music, middle of the road music, pop rap or pop rock; Mainstream jazz is generally seen as an evolution of be-bop, which was originally regarded as radical"

Jag lyssnar på den musik jag tycker är bra och det anser jag att alla borde göra. Jag anser även att det finns olika fack även i mainstream musik. Ser en otrolig skillnad i Bieber som sjunger "Like baby, baby, baby, oh" och GaGa med sina nya djupare texter "Whether life's disabilities left you outcast, bullied or teased. Rejoice and love yourself today 'cause baby, you were born this way".

Mainstream för mig är den sorts musik som blir väldigt sönderspelad, har dåliga texter och ett återkommande dunk man troligtvis dansar och nynnar med till. Jag skulle vilja säga att all mainstream musik i grunden är dålig - men då skämmer jag nog ut mig själv. För jag gillar också att dansa och nynna till radion ibland.

15. Your favorite Tumblrs

"photos. videos. stories. songs. and everything else. basically, all the things about love. my name is amanda and i love everything that has got something to do with love. welcome to love is a letter sent thousands of times - everybodys lovestory." - http://unicornhurricane.tumblr.com/
"A Glee Tumblr filled with Glee thingamabobs, such as pictures, screen caps, songs, videos, news, and update.", full med spoilers men väldigt fin. http://gleeks.tumblr.com

ÖSTERSTRÖM

Jag kan ärligt talat säga att jag fastnade lite i ämnet när jag skulle skriva om ett minne och har suttit och kollat igenom gamla bloggar och texter. Här får ni ett annat minne för jag tror sällan att jag lyckats haft så mycket hjärta i så få ord.

Jag minns Farmors bortgång, och alla tårar jag fällde och alla dom som aldrig föll. Alla besök som inte längre skulle kvarstå, alla goda kakor vi inte längre skulle få smaka. Trotts att mamma försökte använda samma recept var dom extra goda i farmors kök. Jag minns när hon mådde dåligt första gången och hur jag kröp upp i hennes säng på sjukhuset. Och var så rädd att hon skulle försvinna. Jag minns huset i Holm, det med dammen och grönsakslandet, där farmor och farfar bodde innan de flyttade till Nacksta för att det blev för mycket. Kenneth har sålt det huset nu.

Jag minns morgonen då jag vaknade så tidigt och gick och la mig i soffan på nedervåningen. Morgonen när det ringde hem någon timme senare, och farfar hade något viktigt att säga till pappa...

Jag glömmer det aldrig.

14. Your earliest memory

Jag har haft ganska svårt att hålla isär de verkliga minnen jag har och det som jag har sett på foton och min familj berättat för mig. Som yngre kunde jag till och med blanda in drömmar som verkliga händelser.

Men det absolut tidigaste jag minns är när min babysäng stod framför vedspisen i huset. När min morfar kom på besök och rusade förbi hela familjen för att "se det lilla miraklet". Jag vill tillägga att han redan hade sex andra barnbarn. Jag vet att det här minnet är helt fiktivt (eller ja inte helt, jag har ju hört historien) men det är fortfarande speciellt för det är det absolut enda minnet jag har av min morfar. Och det är ju faktiskt ganska fint.

ÄLSKAR'T

Jag har visat den här bruden tidigare men hittade precis ett nytt svinroligt klipp… Ni måste se det!!!


COLOUR

Jag gjorde nyss ett Personlighetstest som är relativt populärt i USA. Många springer tydligen till bokhandeln med jämna mellanrum för att köpa sig ett exemplar av boken som handlar om just det här testet, så att dom ska kunna lära känna sig själva bättre. Det gick ut på att svara på (ganska många) frågor om sig själv som barn. Hur man var och agerade i vissa situationer. När testet var klart stod det följande:

Blues are motivated by Intimacy. They seek to genuinely connect with others, and need to be understood and appreciated. Everything they do is quality-based. They are loyal friends, employers, and employees. Whatever or whomever they commit to is their sole (and soul) focus. They love to serve and give of themselves freely in order to nurture others' lives.

Gör testet du med.
Det var faktiskt ganska kul. Speciellt när man vet att det ligger arbete bakom, och att det inte är något vanligt minitest på 5 frågor från Facebook där du får svar på vilken skotyp som passar just din fot. Jisses.

TRUE STORY


13. Somewhere you'd like to move or visit



Indien med lugnet, den totalt vackra färgkaosen, djuren och superhitsen från Bollywood.




Paris med franska balkonger, macarons, klänningar och kära tonåringar.



San Fransisco med röda broar, långa gator och världsgulliga hus.


Manhattan bara för att det skulle vara spännande.


New York med små lägenheter, tegelväggar mitt i rummet och bortsprungna katter.



London med röda bussar, gamla telefonbås, vintageaffärer och tjusiga pubar.

Vart skulle ni helst vilja landa med flyget?

GLEE





thatllwork:  it’s none of your business, jlo! g-violet:  “See, here’s what’s gonna go down. Two choices. You stay here and I crack one of your nuts, right or left, that’s your choice. Or you walk away and live to be a douchebag another day. Oh and also, I have razorblades hidden in my hair. Tons. Just all up in there.”

12. Bullet your whole day

Här vet jag inte alls vad jag ska skriva, har suttit och funderat ett tag men jag har absolut ingen aning... Jag har inte haft några dagar på senaste tiden som skulle vara roliga att läsa om i minutform direkt. Nu tänker jag fokusera på att fira påsk med min fantastiska släkt så är det okej om vi lämnar den för en stund, så gör jag en update när jag gjort något roligt?

11. Put your iPod on shuffle and write 10 songs that pop up

Tumblr_lk1k6nkwuk1qhq2buo1_500_large

A drop in the ocean - Ron Pope
Rock your soul - Elisa
Details in the fabric - Jason Mraz
My first kiss - 3oh3
Dance with somebody - Mando Diao
Execution song - Johnossi
Still fighting it - Ben Folds
The call - Regina Spector
Hands all over - Maroon 5
Two days in february - Goo goo dolls

10. Discuss your first love and kiss

Ni som läst min blogg sedan den startade vet att jag redan skrivit om det här, så jag kopierar det rakt av. Deal with it.

My first (real) kiss. Det var på ett sunkigt hotellrum i London under en resa med svenska kyrkans unga. Egentligen gjorde vi ingenting kyrkligt på hela resan utan sprang mest runt i london med stora ögon, spelade fotboll i parker sent in på natten och åt gratis för resan var betald. Jag hade hunnit varit smygförälskad i Patrik i ungefär ett år och vi var nära vänner. Det var mitt i natten, impulsivt, oskyldigt och väldigt sött,


Your first love..
som liten
1. Robin. Han var snäll. Och han sa alltid till busschauffören att han skulle "stanna framme vid svängen" när vi åkte hem från skolan. Jag var så blyg och tyst att jag inte vågade göra det själv. Så Robin var riddaren som sa till varje dag. Vi brukade cykla ihop för han bodde bredvid min farbror och en gång gav han mig en nyckelring med ett hjärta. Det ar jag nog fortfarande kvar.

som äldre
2. Det var Patrik. Efter högstadiet. Första stora. Och det bröt mig itu. Vi träffades med gemensamma vänner när jag var fjorton och han var femton, men blev tillsammans några år senare, när jag skulle fylla sexton. Sen var vi tillsammans i tjugosex månader. Sov över hos varandra jämt. Tänkte att vi skulle gifta oss. Sen tror jag att han blev less. Eller, jag vet inte vad som hände. Han var en märklig person ibland. Han började vara riktigt elak och jag svalde det med hull och hår för jag älskade honom. Sedan en kväll berättade han att en annan flicka brukade sova i hans säng, och att jag borde förstått att det var slut.

Två månader senare började vi prata igen. Och vips blev vi ihop. Den här gången var jag säker på att det skulle hålla för alltid. Ödet hade fört oss samman igen, han var mitt livs stora kärlek och det var för evigt. Men han var samma som tidigare och jag gav upp. Men när jag väl börjat skaffa mig ett eget liv, där han inte hade någon plats, bröt han samman. Han bönade och bad att ta honom tillbaka och på den värsta kvällen i mitt liv fick jag sitta uppe eftersom han på fyllan hotade att ta livet av sig. Det var ett halvår efter vi gjort slut. Den jobbigaste tiden i mitt liv.

Det tog slut på riktigt och då åkte jag till London i någon månad, läste engelska och upplevde kultur. Nu stöter vi fortfarande på varrandra pga samma gemensamma vänner som förde ihop oss men vi hälsar inte på varrandra. Han har en ny flickvän och ett nytt liv och vi har inte längre någonting gemensamt, ibland undrar jag om vi någonsin hade det.

09. How you hope your future will be like

Jag hoppas att jag är en framgångsrik mäklare. Jag hoppas att jag har man som uppfyller mina krav och drömmar. Jag hoppas att jag har barn. Jag hoppas att jag fortfarande kommer att vara vän med de jag är idag, speciellt JSMI. Jag hoppas att få resa med vänner. Jag hoppas att min framtidnågot sätt kommer att vara som "the Hills", bara delen med hur de alltid går ut och äter bara för att "catch up", och jag vill ärligt göra det varje dag med någon som jag har tappat kontakten med. Jag vill bara ut med dem bara för att se hur deras liv har kommit att se ut.

AND HAVE YOU KNOCK ME BACK DOWN

Blog+-+10+things+i+hate+about+you_large
36e94589caad_large
Tumblr_lj40xtabax1qbnmjko1_500_large

Oh, I can't take another heartache, though you say you're my friend i'm at my wits end. You say your love is bonafide but that don't coincide with the things that you're doing. When I ask you to be nice you say you gotta be cruel to be kind, in the right measure. Cruel to be kind, it's a very good sign. Cruel to be kind, means that I love you baby - you gotta be cruel to be kind.

08. A moment you felt the most satisfied with your life

Har det någonsin funnits en stund som denna? Har det någonsin funnits ett ögonblick när jag kände att "Hej, jag är glad, det kan inte bli bättre och det finns inte riktigt något annat jag kan önska mig just nu"Ganska mycket hela tiden faktiskt.

Jag går igenom en fantastiskt bra fas i mitt liv just nu, jag 

ser mig som ganska sorglös (testar den typen av livsinställning efter många år av "livet är svårt" och gillar det). Jag

är omgiven av utmärkta vänner oavsett om jag befinner mig i Sundsvall eller Stockholm, jag har en härlig familj och ganska precist allt jag behöver. Nu ska jag inte säga att det inte finns saker jag vill eller önskar men att inte ha de sakerna gör mig inte missnöjd. Mitt allra senaste "yes!" moment var nog när jag blev anställd på EO och insåg att efter två månader i skolan har jag ett deltidsjobb, en praktikplats och om allt går som det ska - en anställning när jag kommer ut. Dock tror jag att jag fylls med lika mycket feelgood känslor när jag äter pannkaksfrukost med Ida eller står vid balettstången.

Det finns gott om människor som har mycket mindre och betydligt sämre ställt än jag och jag är mycket medveten om hur lyckligt lottad jag är. Och stolt över allt jag lyckas med.

TUMBLR




07. Your zodiac sign and if you think it fits your personality

Jag är Lejon. Här är den kortaste beskrivning jag kunde hitta. Jag ska gå en linje i taget, mitt svar i fetstil.

Leo, ditt stjärntecken, är ett maskulint tecken. Jag var alltid lite av en townboy när jag var yngre och byggde hellre båtar med farfar än bakade kakor med farmor. Sedan dess har nog dom linjerna suddats ut lite dock.

Det är ett eldtecknet, vilket innebär att Lejon är stora, självsäkra och generösa människor. Naturligtvis kan de vara lite egotrippad och kan något betungande. Glamorousa Lejon njuter av livet och alla dess nöjen. Jag är inte glamoröst alls. Ibland är jag säker på, och jag hoppas att jag är generös. Jag är säker på att på mitt värsta jag är otroligt egocentriskt.

Du trivs med sällskap och är en bra värd och naturlig underhållare. Du får stor glädje av att hjälpa andra njuta av livet så mycket som du gör. Entusiasm, generositet och din tillgivenhet till många vänner och beundrare är några huvudord. Vissa mindre populära människor kan bli gröna av avund. Jag tycker om människor och har alltid varit bra på att ha människor omkring mig. Jag är inte medveten om att någon är avundsjuk på mig heller! Sedan har jag har aldrig varit en av de populära.

Även full av ambition och entusiasm, har Leo att medge att en lat strimma ibland. Oh yeah, men är inte alla lite lat ibland?

Som Lejon du kan vara envis och något emot införda förändringar. Detta är mycket sant. Jag gillar verkligen en rutin och få mycket orolig när det ändras, i synnerhet utan förvarning!

Konsthantverk, teatergrupper, filantropiska föreningar och religiösa organisationer intresserar dig. Eh ...

Professionellt är Lejon väl lämpade som chefer, arkitekter, uppfinnare, lärare, idrottsmän och VDs. De gör sig bra som stora ledare. Jag har fått höra flera gånger att jag är en bra ledare, så jag antar att detta är korrekt.

Trots behov av beröm och social stimulans så har Lejonet en stark integritet och kan ryta till när det behövs. Jag är inte så bra på att bli arg, men väldigt bra på att bli irriterad. Sedan har jag lite fool me once principen med alla jag känner.

Ja, det är det inte helt off. Jag har alltid sagt att jag är ett lejon i själen (med mod som en mus och kropp som en elefant, hehe) och minns att när jag gick på dagis hette min avdelning Lejonet och jag var stoltare än stoltast.

06. Write 30 interesting facts about yourself

1. Min första tanke var "Hur f*n ska jag komma på 30 intressanta saker om mig själv?

2. Lortiga, hopplöst smutsiga badrum skrämmer skiten ur mig. Eurgh.

3. Jag har fyra namn. Ronja Alfrida Esmeralda Marie, var och ett har sin egen betydelse och det älskar jag mina föräldrar för. 

4. Jag älskar känslan av förälskelse. Osäkerheten. Den onödiga svartsjukan. Flörten. Herregud, flörten! Hur det hoppar i hjärtat när hans namn visas på skärmen på min telefon när det ringer. Jag älskar den känslan.

5. Jag gillar orange smaksatt godis, glass, drycker, frukt, och allt annat under solen.

6. Mina geografikunskaper suger.

7. Jag vet precis vad min första tatuering ska bli men tänker suga på den karamellen tills September.

8. Potter freak. (Som ni kanske har märkt)

9. Jag tycker om att hjälpa. Om jag kan hjälpa dig, så kommer jag. Om jag inte kan, så kommer jag verkligen mår dåligt över det.

10. Jag älskar att spendera kvalitetstid med min familj. Jag är en av de konstiga människor som älskar släktträffar och liknande.

11. Jag älskar mat. Jag älskar att upptäcka nya mumsiga restauranger och små okända bagerier!

12. I'm an onion.

13. Jag har en sak för fina skolsaker. Jag gillar de första dagarna i skolan på grund av den nya bärbara datorn, nya pennor, nya skolväskan. Jag är en nörd. (Inte smart nörd, bara "jag älskar skolan" sorts nörd. Jag önskar att jag var en smart nörd men hahahah)

14. Jag har ganska dåligt självförtroende som jag fortsätter att kämpa emot.

15. I know how to dougie.

16. Här är en av mina favorit påminnelser till mig själv:


17. Jag blir automatiskt avtänd på människor som har dålig grammatik och det är enormt viktigt för mig att killar kan skriva texter i fullständiga meningar.

18. Min favoritsmak på glass är vanilj.

19. Jag är en person som alltid håller utkik efter hennes vänner och tenderar att oroa sig för dem mycket. Ibland tänker jag att jag oroar mig för mycket, det är onödigt. Jag kan inte hjälpa det  att jag känner mig som deras andra mamma ibland.

20. Jag älskar nagellack. Det får mig att känna mig tjejig.

21. Hälften av tiden jag intalar mig själv att jag ska göra något, gör jag inte.

22. Jag gillar inte att dansa. Jag älskar att dansa. Jag saknar att dansa såfort jag missar en lektion.

23. Jag vill göra ljud när jag stretchar eller om jag har ont. Det gör allting känns bättre, haha. Liksom, Peter från Family Guy "ssssslllh, aaaah"

24. Jag skulle älska att få gå på en movie set. Bara att få hänga runt och titta på magin.

25. Jag vet inte om ni har märkt det, men jag lever ställföreträdande genom mina tv-program.

26. Jag har velat gå ner i vikt i 8 år nu - sedan jag var 12.

27. Internet distraherar mig så lätt. Ett ögonblick, är min uppmärksamhet helt fast filmen jag tittar på, nästa sekund surfar jag efter nya inlägg på Tumblr och göra min Dag 06 memememe ..

28. Jag älskar uppmärksamhet, på ett bra sätt. Men jag är rädd för alltför mycket uppmärksamhet. Eller dålig uppmärksamhet.

29. Jag tycker inte om att tänka att jag är materialistisk, men jag är nog det egentligen. Även om jag inte är besatt om särskilda saker, gillar jag att spendera och införskaffa nya saker.

30. Jag kan inte vissla.

WAITING SUCKS


NARNIA



"Has this world been so kind to you that you should leave with regret? there are better things ahead than any we leave behind." - C.S. Lewis

KÄRLEK










































































































































































05. A time you thought about ending your own life

Wow den här frågan är ganska deprimerande! Jag har haft svåra stunder, det skjuter jag inte under stolen med. Och jag har haft vänner med ännu svårare stunder och det är nog mer dit mina tankar dras. Men här är verkligheten: de goda sakerna i livet kommer ALLTID uppväga de dåliga.Det finns så mycket att leva för och att begå självmord är den enkla vägen. Det gör ont för alla runt omkring dig som bryr sig om dig, det gör ont för din familj speciellt. Man bör inte göra det mot människor man bryr sig om. Det finns skönhet i livet om man bara tar sig tid att titta.

CONVERSE

Walking_on_a_dream__by_zoeil_large


Idag fyndade jag ett par röda, höga converse på myrorna för 130 kronor. Dom var inte direkt slitna heller och utan revor och missfärgningar. "Så sjukt värt" för att citera Ida!

04. Your views on religion

Kyrkan behöver inte vara kvävande, bestämd, brusande, slå sig på bröstet. Den kan vara det jag lärt mig att den är också. Den kan vara varm och trygg. När folk frågar mig om jag är troende så svarar jag ja. När jesper frågade vad min Gud tycker om att jag arbetar i "syndens näste" svarar jag han gillar mig ändå. Jag kan välja vilken kyrka jag vill gå in i, vilken Gud jag vill tro på. Jesus kan vara min polare.

Jag tror att alla har rätt till sin egen tro. Jag tror också att andra ska vara respektfulla till vad andra människor tror på. Personligen tror jag Gud , jag tror det och jag är kristen. Men jag är inte perfekt. Ingen är det. Min religion är den viktigaste delen av mig, men jag är inte pusha den på någon annan. Jag kommer att tala ut angående det när det är lämpligt, men jag kommer inte hålla det emot någon om de inte tror samma sak som jag gör. Jag kommer däremot att ha något emot någon om de är respektlösa mot mig och mina åsikter. Religion är något som är personligt och något som känns rätt för dig. Jag kan inte och kommer inte att störa det. Jag har ett öppetsinne och jag accepterar skillnader.

FAVORITER I VARDAGEN


Blindhundar. Dom är hjältar på riktigt. Hjälper en annan människa genom livet och kräver ingenting tillbaka. Dom kanske förstår vad dom sysslar med eller så har dom ingen aning. Men det spelar ingen roll. Varje gång man ser en blindhund så mår man liksom lite extra bra i hjärtat.


När man är med om en händelse som man vet att man garanterat kommer minnas för resten av livet. Man liksom känner det i hela kroppen på något sätt.


När busschaufförerna vinkar till varandra i trafiken, även om dom skulle vara lite sura.


När man blir upplyft någon decimeter i luften under en kram.


Den där jättekorta två-sekundaren av total tystnad när man åker under en viadukt i spöregn.


När man har huset helt för sig själv och då kan göra precis vad man vill, men nöjer sig med att inte göra någonting alls.


När människor läser i en tidning, en bok eller kanske ett sms och börjar le. Har ni tänkt på att leendet sitter kvar så himla länge? Och att det sen försvinner väldigt sakta?


När gamla människor står, kanske sitter på någon parkbänk eller på bussen du åker med, och håller om varandra. När man liksom kan se att dom fortfarande är kära och att dom fortfarande får varandra att må som bäst. Det är bland det finaste man kan se.


Gånger när man hinner ta ut sin mat från mikron precis innan sista sekunden gått och den börjar pipa. Nästan som en tävling med sig själv

03. Your views on drugs and alcohol

Droger? Vad är poängen? Verkligen, vad. är. den. Jag kastar in cigaretter och snus till denna kategori också, varför inte. Och medan de flesta droger talar för sig själva om varför de är värdelösa är cigaretter en av de saker som vissa människor tror att de har en ursäkt eller ett skäl att använda. "Det lindrar min stress." -Allvarligt? Ta ett bad eller något. Detkommer att göra underverk för din stress. Jeez louise. "Jag kan inte hjälpa det" yada yada yada. Du kan hjälpa det de första gångerna innan du blir hooked. Jag har aldrig mött en enda person som erkänner att de njöt av första blosset en cigarett, de alla ser ut som hostande dårar right off the bat. Du driver helt enkelt bara igenom de dåliga sakerna bara så att du kan ha en cancerpinne i handen. Rökning är 100% en image sak. Ingen tvekan om det. Och då ser man ändå ganska dum ut :)

Alkohol? Jag tackar mina föräldrar för min ganska sunda syn på alkohol, jag är inte direkt ledsen för att jag saknar vilda berättelser från mina tonår utan ganska nöjd över att jag var lite äldre när jag började dricka. Nu vill jag fortsätta leka bartender på casinot en sommar till och lära mig fler drinkar by heart och använda vinoteket för att få lite kunskap. Sen har ju även alkohol sin downside om man är ung och dum, eller bara dum. Och jag ser ingen anledning i att dricka mig full bara för att .... varför? Det hjälper en att "släppa loss"? Jag går bara tillbaka till de gamla argumentet att du inte ska behöva alkohol för att göra någonting. Om du inte kan göra det utan hjälp av alkohol, ska du inte göra det.

SANT


02. Where'd you like to be in 10 years

Om tio år är jag 30 going on 31. Jag vill minst ha åkt på en livsförändrande långresa (gärna i de tidiga åren). Jag hoppas ha fått en stabil och framgångsrik karriär som mäklare. Är gift med mitt livs kärlek och har bildat familj. Jag skulle vara en kick ass mamma med en son i någon idrottsklubb i en David Beckham buzzcut. Jag vill ha två, max tre barn och har mitt eget hus. Jag kan inte vänta med att inreda mitt eget hus när den tiden kommer.

Listan kan fortsätta men det är allt just nu.

THESE DAYS


110409

Ain't that the way it always starts? A simple round of conversation in the shape of an equation. A future station to station. You used to say I couldn't save you enough. So I've been savin it up, I started savin it up. And when you said I couldn't give you enough. I started given you up, I started given you up.

Har precis haft en riktigt fin dag men min Marie och nu sitter jag bara och väntar ut tiden innan jag ska få möta mina favorittjejer (plus Idas man) på fridays! Efteråt möter vi upp Jocke som åker direkt till mig för att ha filmkväll, jag har fortfarande inte förstått att vi alltid hänger hos mig men jag klagar inte. Det känns som om det här kommer att kunna bli en riktigt fin lördag!

01. Discuss how single life is



"If I love you, I will carry for you all your pain, I will assume for you all your debts (in every definition of the word), I will protect you from your own insecurity, I will protect upon you all sorts of good qualities that you have never actually cultivated in yourself and I will buy Christmas presents for your entire family. I will give you the sun and the rain, and if they are not available, I will give you a sun check and a rain check. I will give you all this and more, until I get so exhausted and depleted that the only way I can recover my energy is by becoming infatuated with someone else." — Elizabeth Gilbert

Jag är för närvarande singel. Mycket pågrund av mitt förhållande med Patrik även om det låter dumt att det spökar så här långt i tiden. Jag har lite svårt för att öppna mig på det sättet igen och att tro att någon kan känna så för mig som han måste låtsats så länge.

Singellivet har sin för-och nackdelar, precis som med allt annat i livet. Jag njuter/accepterar att vara singel just nu, men det finns saker som utlöser en känsla av att vilja vara i ett förhållande. Alla hjärtans dag, människor visar sin kärlek till varandra över Facebook statusar och PDA (public display of affection). Jag har egentligen inget emot att vara singel just nu på grund av var jag är i mitt liv. Jag möter så många nya människor och det känns som jag ständigt gör något, att jag inte riktigt har tid för ett förhållande och känner inte viljan att ha en annan sak på min "Att göra-lista". Jag vill inte att det ska låta som om jag tror att ett förhållande är en börda för jag vill egentligen ha allt det där. Men jag är den typ av person som om jag är i ett lägger mitt allt på förhållandet och jag inte vill inte lura någon genom att endast ge dem en del av mig och inte hela av mig. Jag tar att vara i ett förhållande mycket allvarlig (kanske det är därför jag är singel LOL).

Det känns som att det är bra för människor att vara singel, för det ger dig tid att arbeta med dig själv innan man försöker vara med någon annan. Det är där jag är just nu. Arbetandes på mig själv, och mina frågor innan jag försöker att engagera sig i någon annan.

IT ALL ENDS





Jag både "can't wait" och samtidigt "NOOOOOO"...

30 DAYS

image

Okej, så sist jag gjorde den här så sög jag totalt. Vad tog det? Typ tre månader? Sorgligt.. Men den är a biiiiit funnier this time så jag ska försöka hålla mig. Börjar lite senare.

9 CRIMES

20090129222326

Det här är kanske den finaste låten jag vet just nu. Jag har den långa varianten på min iPod så jag för njuta i hela sex minuter ungefär. Imorgon ska jag få dansa till den igen, det är vad jag kallar kärlek.

110405

Vilken himla söt liten kanin!

RANGO

Måste se den här filmen!

RSS 2.0