111231

Naglarna är målade, ögonfransarna är på och jag är iklädd en guldig kofta. Snart ska jag iväg för att äta dinner for two med Jennifer och sen blir det lite party-hopping med henne och Mikaela! Jag är sjukt tacksam för att flera vänner (inte bara de jag firar med) har gjort det lilla extra för att jag skulle få ett bra nyår. Är i behov av ett bra nyår, för jag skulle verkligen behöva ett bra nytt år.

Och om det hade avslutat på samma tragiska sätt som andra halvan av mitt år varit hade jag nog gått och lagt mig innan tolvslaget. Eller nej, för jag gillar verkligen fyrverkerier!

Gott nytt år,
Puss på er!

111229

Tumblr_lwfw54sxg91r1dwvno1_500_large

Ni vet den där känslan när man känner sig besviken och uppgiven på samma gång? Den känslan när man vill ändra allt man vet oundvikligen kommer hända men bara blir irriterad och går in i någon inlärd hjälplöshet? Jag rockar den känslan just nu.

Två dagar till nyår.


ÅRSRESUMÉ

Vi tar det när jag är tillbaka i Stockholm med bilder och så va?
Är alla med på dom ändrade planerna?

111226

Idag är det sex dagar kvar till nyår. Precis hälften så många dagar som det har varit månader detta året, varje dag från idag (fram till nyårsafton) kommer jag att lägga upp ett inlägg om varje månad som passerat under året. Det blir ju såklart två månader i taget för det mesta och eftersom jag inte har min egna dator tillgängligt kan det bli lite småtrist med bilder. Det är smällar man får ta! Vad som var bra / dåligt eller något jag aldrig kommer att glömma, följ med om du vill lära känna mig lite mer.

BABY IT'S COLD OUTSIDE


GOD JUL

Christmas-great-hall-harry-potter-hogwarts-snow-winter-favim.com-64426_large
Tumblr_lvh8s5wapu1r5d1tgo1_500_large

"For 100% Christmas, take it easy. Relax. Eat, drink and be merry. Do not diet. Smile!"


BILDBEVIS


TORSDAG 10.48

Har vad man skulle kunna kalla det tjejigaste ögonblicket i mitt liv so far! Ligger i ett bubbelbad, rakar benen och målar naglarna.. Vad fan hände??


LÖRDAG 13.19

Om ungefär en halvtimme glider mitt tåg in i sundsvall. Jag spenderade gårdagen med tenta, tentafest och kopiösa mängder vin och fina drinkar (kanske för mycket alkohol om ni skulle utfråga Ida om min status igår)! Men just nu är jag ganska nöjd över att mitt huvud är tungt, jag känner mig som lite avdomnad.

Eller okej, jag kan ha suttit och gråtit lite på ett SJ tåg men annars är jag avdomnad och stabil! Vad gör vi? Nu kör vi! Hej Norrland!


I'M HARRY POTTER



Det finns nog få saker jag önskar mig så mycket i julklapp som den här eller så längtar jag tills jag får köpa den i mellandagarna. Jag kunde nog inte längta mer! Finns ju en anledning till att jag inte äger en enda av filmerna ut min favoritserie.

Filmography 2011


Precis som när jag länkade detta för ungefär ett år sedan slås jag av hur få filmer jag faktiskt sett under de senaste tolv månaderna! Den översta videon är från samma producent som förra året och även om den inte är lika fullt fantastisk bugar jag fortfarande. Den undre är av en ny kille, den är också awsome.

EXTRAORDINARY MERRY CHRISTMAS

 Baby, all I want for Christmas is you.

111214 18.29

Nu är det tentaplugga eller dö som gäller. En full dag med plugg, plugg och (hmm låt mig se efter) mer plugg står på schemat. Knack knack knack – välkommen in åh du sköna o-liv.

Glosa: O-liv – absolut inte detsamma som oliv, utan raka motsatsen till liv. Nästan död.


EN BERG OCH DALBANA VÄRD ATT DÖ FÖR

Livet är en berg och dalbana.

Just den raden bidrar väl inte direkt till något nytt i debatten om livet. Men jag vill i alla fall poängtera vikten av att du sitter bredvid någon som du kan hålla i handen när det är läskigt och som kan skrika med dig när det kittlas i magen. Just nu känner jag lite att jag saknar en sådan person och det här är ingen typ av singel kris utan bara ren och skär ensamhet.

Kanske är ångesten inför tentan som tar lite nya former. Vad vet jag?

111209 igen

(Är det stabilt beteende att börja gråta för att ens Mamma bytt mobilnummer?)

Jag tog mig aldrig utanför dörren tidigare idag, tänker däremot göra det nu för att köpa några fler julklappar och något gott till ikväll. Det här är en kväll som kräver någonting gott känner jag! Det är storm utanför mitt fönster och med risken att inte kunna ta mig hem väljer jag att inte åka till Ida. Antar att jag kommer ångra mig ungefär när jag inser att det bara går strunt på tv en fredag men det är smällar man får ta!

111209

Me: I really can't stay!
Bed: But Baby, it's cold outside..?

Ut i regnet och handla julklappar och lämna in ett cv eller stanna hemma med varm glögg och titta ut på regnet? Beslut, beslut.

NIGHTTIMING

Till att börja med - ja. Varje onsdag som det har sänts ett avsnitt av Glee kommer det att ramla upp en hög av mina favorit sekvenser i .gif bilder. Tycker att ni borde vara vana?

Just nu sitter jag och stirrar ut på regnet som tar bort all snö och gör mig ledsen i hjärtat. Är hungrig som en Gnu (så hungrig att det behövde ett stort g) men sitter och väntar på att Maria ska plugga klart så att jag får middagssällskap, sedan ramlar lite trevliga människor in för att titta film och äta upp mitt julgodis. Jag har en tendens att locka till mig människor genom mat, frågor på det?

HOLD ON TO SIXTEEN


111205

Okej så mitt nördiga-jag kanske inte har mått så bra över att Supernatural hade ihjäl Bobby och mitt vardags-jag kanske inte mår så bra för alla andra anledningar, men förövrigt är det ganska fint med mig! Faktiskt! Livet flyter på bra i Stockholm, på torsdag har vi redovisning på ett arbete som vi lagt ner otroligt lite tid på och sedan börjar nedräkningen för tentan på riktigt. Har inte fått ångest än men den börjar ramla in, ger det tills på fredag ungefär.

DEATHS DOOR

heysammy:  FANDOM GPOY


I thought i was the only one who’s overreacting about Bobby’s death! until i opened Tumblr
.


LÖRDAG

Det är lite tungt just nu.
Jag återkommer.

111202


111201

Kom på att den här dagen kanske suger för att nu har mina föräldrar officiellt flyttat isär? Och jag sitter och funderar på om jag måste ta bort mitt hem nummer från telefonen?

WHITE CHOCOLATE

Okej så det har blivit ganska mycket .gif bilder på senaste tiden. Mest på grund av min nya fascination av tumblr och allt roligt, fint samt väldigt väldigt disturbing man kan hitta där. Jag lovar att det inte ska dyka upp något mer på typ en vecka men det här var för priceless. Jag skrattade så jag grät när jag såg nästa promo för Glee.


111201

Förutom att det är den första december och jag vaknade kvart över sju för att se julkalendern har jag en känsla av att det här kommer att vara en taskig dag. Jag har en rolig kväll inplanerad och borde spendera dagen med massa julbak och studier men har en känsla av att jag inte kommer vara särkskilt produktiv. Tasktigt! Ska försöka plöja igenom Så Byggdes Staden och håller er uppdaterade.

RSS 2.0