12. Your thoughts or opinions about Harry Potter

funny-Alan-Rickman-Snape-quote
 
 
 

11. Your top three bands

Jag tänker lista mina topp tre band just nu för att göra en ultimat topp tre är ganska svårt för mig. Jag skulle säga att min musiksmak pendlar rätt fritt beroende på sinnesstämning och vad jag gör i allmänhet. Mina topp tre listor på spotify hade varit en enklare uppgift..
 
 
Lifehouse är ett av de få band som jag aldrig tappar. De finns ständigt i spellistor och jag återkopplar minnen till varje låt, den här tillsammans med somewhere in between gick hett under en viss studentsommar med självklara skäl om man var med då.
 
 
Jag har lyckats hålla avstånd till det mesta av den DJ baserade musiken men måste ändå ge lite cred till SHM, har studsat igenom många folkmassor på tcentralen i sommar med Miami2Ibiza i hörlurarna och nu finns det ingen låt jag hellre gymmar till än Grayhound. Youtube kommentaren "So it´s a bunch of people from the Capitol wathing robotic dogs race for vodka?" gör inte heller att jag blir mindre förtjust i videon.
 
 
Jag såg dom live i Juni och den nya skivan kommer ut om exakt sex dagar vilket leder till att jag är nördigare än nördigast och i princip inte lyssnar på något annat. Gamla favoriter som Surrender, Devil on my shoulder och Rusted from the rain går på repeat när jag hänger hemma och samtigt tycker jag Viking Death March ger en bra feeling för det som kommer nytt.

HELP ME OUT? part. 2

Tanken var alltså att åtminstone någon av er tjugotre personer som lyckats klicka sig in under dagen skulle kommentera vilken kaffemaskin jag borde köpa. Någon. Av. Er.

HELP ME OUT?

 Kapselmaskin från Nespresso
                                      vs.

Kapselmaskin från Nespresso
 
 
 
 

JOSS WHEDON

 
Jag har tittat lite extra på Angel när jag varit sjuk, surfat lite onödigt mycket på tumblrs om Buffy och förbannat mig själv för att jag fortfarande inte kollat på Firefly. Jag alltså är vansinnigt förtjust i Joss Whedon. Dessutom är citatet ganska tänkvärt.

RSS 2.0