I AINT AFRAID TO SHOW IT



På något sätt blev jag utdragen på en kväll på stan ändå. Vad ska hända med den stackars chipspåsen och alla mina game of thrones avsnitt? Men jag är inte den som är den (Ida, det kan bli så att jag lånar din lägenhet ikväll). Ha en fin fredag! Puss

GAME OF THRONES


Jag ska äntligen börja titta på den här serien - åh som jag har längtat!

110927

Jag kan ha hittat en ny favorithemsida.
& ja, jag ska försöka att göra inlägg utan bara bilder nästa gång.








HEY NANA HEY HEY

Photo Courtesy: itsirrational
Photo Courtesy: hipsterwithablog
Photo Courtesy: viennaviaspetta
Photo Courtesy: -zanarkand
Photo Courtesy: damnafricawhathappened
Photo Courtesy: miguelofthedark

GLEEK


På tisdag sänds det andra avsnittet för säsongen i usa. Så om det är okej med alla er tänker jag börja bli lite nördig igen? Deal?

FEELIN' LAZY?


110924 del två


110924


Post två timmar zumba och en halvtimme gym.
Uhu, i told you so.

"jag vill kämpa mig neråt"

Då och då när jag känner att jag behöver sätta mitt liv i perspektiv brukar jag surfa in på min gamla blogg, nej jag tänker inte ge er adressen. Den är fylld av en väldigt arg sexton/sjuttonåring och jag tycker att det är så sorgligt när jag ser tillbaka på det hela, det gör ont i hela mig och jag önskar att jag kunde hoppa tillbaka och förklara hur bra det skulle kunna vara. Men det är ett helt annat inlägg, idag gick jag in för att leta reda på det här.

"Har vetskap själv om att jag inte är så stor; men känslan är en annan. Att känna sig överflödig, såhär pass, är världens mest trängda och obehagliga känsla. Ett litet irriterande hat växer mot mitt ego, för allt jag har gjort och för att jag har förstört min kropp. Kan ni tänka er att jag känner ett hat mot mig själv när jag ser snygga, smala tjejer? Det är fanimig sjukt! Mina tankar gällande mig själv är ju knappast deras fel, och allra minst deras problem.

Har i alla fall insett nu att jag verkligen behöver byta vanor. Men, min kropp förvinner ju inte trots att jag dragit ner markant på läsk & godis, ökat en hel del träning och äter bra käk. Det är sinnessjukt! Jag tränar sammanlagt minst 6timmar i veckan. 1,5 timme måndag - torsdag. Plus några dubbeltimmar orientaliskt när kursen är lagd. Min målvikt ligger någonstans omkring 65. Det betyder att jag måste gå ner runt 15 kilo. Är 1.73 och väger kring de 78 just nu, för mig är det för mycket. Normalt bmi sure, men jag är inte en glad kisse."

Det sorgliga är hur mycket jag känner igen mig, att jag minns den exakta känslan när det skrevs. Jag tycker bättre om mig själv nu trots att jag väger mer men jag kan känna sextonåringen i mig när ingenting händer på vågen trots att jag tränar tills jag vill bryta ihop flera gånger i veckan. Men jag tar ett djupt andetag, äter några pumpafrön istället för chips och kör på sats motto: when your body screams, tell it to shut up!

110920

Photo Courtesy: snakesandsuits


Hemma från ett ganska lugnt pilates pass har jag äntligen insett hur hemsk min lägenhet ser ut. Och efter att makaronerna puttrat klart medan jag duschar tänker jag städa på riktigt. Damma och allt. Sedan har jag faktiskt några bra inlägg att bjuda på, lite insikt och lite vardagsliv.

Men först tänker jag göra nytta.. och lyssna på Movits!, måste erkänna att jag blev lite kär i sommras.

THE ART OF BREAKFAST

Det här har blivit en av mina favoritbloggar på senare dar. Jag önskar att jag var lika innovativ när det gällde mina egna frukostar men det är lite svårt när jag gärna prioriterar sömn istället för en lång morgon. Men någon gång ibland kanske man ska unna sig något annat än en hårdbrödmacka med ägg?

110905

Photo Courtesy: deedeeeePhoto Courtesy: mightseehell
Photo Courtesy: inspiredbythisfeeling

Jag fick det fina nöjet att växla några ord med min fina Sofia såhär på kvällskvisten och jag måste nog innerligt säga att det gjorde min dag. I övrigt har jag varit och tränat zumba, skrivit klart uppgiften inför workshopen imorgon och jagat mig till en tvättid efter några (till viss grad) hotfulla lappar på bokningstavlan. Busy girl kan man väll säga, men jag tycker att det är ganska skönt.

29. Goals for the next 30 days

- Fortsätta det löfte som jag gjorde till mig själv i fråga om att sätta stopp för mina vanor av över-tänkande och oroande i alla tänkbara situationer.
- Göra bra ifrån mig i skolan (som har börjat med besked), studera, komma till klasserna i tid, och inte bli alltför vilse i alla böcker.
- För att läsa mer och använda en ordbok för att ytterligare förbättra mitt ordförråd.
- Försöka mig på DNs korsord, varje dag.
- Börja träna på en mer reguljär bas.
- Fortsätta att jobba på min nya goda vana, mer om detta någon annan gång.

110904


Folk har sagt att jag borde uppdatera min blogg. Det kanske jag borde också, för jag har inte varit vidare bra på det sen jag flyttade tillbaka till Stockholm. Jag skulle kunna säga att jag haft mycket att göra, för det är delvis sant. Eller så har jag helt enkelt mått lite för bra för att bry mig om den här bloggen, eller min dator överhuvudtaget. Jag har fullt upp med fina vänner, ett helt nytt gymkort, att titta ikapp mig på so you think you can dance och en snudd med skolarbete.

Men jag kan försöka uppdatera lite för att ni ska vara glada, deal?

RSS 2.0