I HAVE NEW CLOTHES



Jag har snart (räknar med ikväll) tagit mig igenom säsong 2 av Angel och jag skrattar högt åt nästan varje avsnitt. Sedan om det beror på humor eller den dåliga grafiken diffar lite på olika avsnitt. Idag har varit en riktig tv-serie dag och jag kan inte ens prata om alla känslor Supernatural rörde upp, inte det minsta! Lägg på en säsongsavslutning av Spartacus, som var sjukt bra, och det är ett under att jag fått någonting gjort idag. Men det har jag, det mesta är löst för resan till Sundsvall imorgon och jag kommer att kunna se finalen av gladiatorerna ifred. Lugna lördagar i mitt hjärta.

RISE OF THE GUARDIANS



Dreamworks lyckas alltid med att ge mig rysningar och tårar i ögonen. Håller med kommentarerna på youtube i stil med "I feel like such a idiot going though my whole life and not imagining santa with russian accent" och blir mer exalterad vid kommentarer som "He's the Nightmare King, and the Guardians are the ones who protect and guards the children. Like Sandman bringing them good dreams."

Sen att Guillermo del Toro har en del att göra med produktionen gör mig också lycklig i själen, har varit ett stort fan sedan Pans labyrint. Och det faktum att Hugh Jackman gör rösten till påskharen av alla karaktärer är lite för roligt.

"Do you have any hidden talent?"


Jag måste se Hunger games och jag måste nog se lite mer av vad Jennifer Lawrence gjort innan mest bara för att hon verkar så vansinnigt härlig.

120328

Ni vet hur sist jag skrev något här hävdade jag att det var en bra dag? Idag är ingen bra dag. När jag vaknade imorse fick jag ringa min mor och säga att jag valt att åka till Sundsvall dagarna innan påsk (då jag sedan vänder tillbaka med henne och firar påsk i Stockholm) på grund av tre enkla anledningar. Ett, även om det bara är en dag får jag träffa min far då han inte firar påsk med oss i år utan åker till Prag. Jag har inte frågat med vilka pågrund av anledningar som några av er vet om. Två, jag får en möjlighet att krama om mina fina vänner och min mamma i några extra dagar. Och icke att förglömma, min hund. Tre, för ungefär sjutton timmar sedan fick jag reda på att en av mina finaste och definitivt min mest dansanta väninna "hade diagnosticerats med Lymfom, Lymfkörtelscancer".

Jag vill säga att det ger mig perspektiv men helt ärligt vill jag bara ge henne en kram. Och spela om Heavenly Sword för att få möjligheten att döda någonting eftersom jag blir arg när jag är ledsen. Jag är ledsen för att hon är en av de mest genuina och fina människor jag känner och även om jag ser framför mig att hon kommer hantera det här med en stor dos styrka önskar jag att hon inte behövde hantera det alls. Oavsett så ser jag fram emot att äta Ben & Jerry och fangirla som jag bara kan med henne när jag är i Sundsvall och för att förklara mina tankar runt allting i ett enkelt citat; She will be fine because she has to be fine, that's how important she is to me.

Efter det fina uppvaknandet har jag spenderat min dag i skolan med skatterätt, vilket ungefär gav mitt humör en boost i fel riktning även om jag känner att jag förstår mest allting. Ikväll skulle jag ha tränat men jag bytte ut det mot en godisskål i knät och regn utanför mitt fönster. Skulle det få för sig att sluta regna tänker jag gå till Ica och köpa margarin så jag kan baka bullar.. och köpa pepsi, det hade verkligen varit trevligt med pepsi.

Jag hade iallafall en intervju på Fastighetsbyrån i tisdags, den gick riktigt bra.

120325

Jag har vad man skulle kunna kalla för en fin dag idag. Sedan jag var i Sundsvall har jag levt i någon typ av dvala av tankar, framtidsplaner och tentaplugg. Och jag har haft bra och dåliga dagar, idag är en bra dag. Jag har fått betalt för att promenera runt i Stockholms vårväder och titta på lägenheter och det är ju inte fy skam! Tagit en kaffe i solen med en kär vän och nu ska jag få äta våfflor till middag (ni vet att det är våffeldagen, right?). Som sagt, en väldigt fin dag. Kommer nog avrunda den med lite Sims eller några avsnitt Angel, jag har blivit hooked kan man säga. Men tills kurslitteraturen ramlar in känner jag att det är okej.

<3


"MISHA COLLINS in Supernatural or HOW TO GO FROM A GUEST STAR TO A SERIES REGULAR TO A SPECIAL GUEST STAR. Awards don’t even deserve Misha Collins!"

JAG SKRATTADE HÖGT TILL FRUKOSTEN



120320



Ni vet var ni hittar mig den närmaste tiden, det är allt jag säger.

Angel Investigations. We hope you're helpless.

Det här är vad min dag bestått av sedan jag vaknade vid tolvslaget. Ätit skorpor med hallonsylt och tittat på Angel säsong ett, så sjukt värt! Jag väntar in Anna och har hunnit med sju avsnitt. Har egentligen bara sett seriens sista säsong och njuter av lite b-kvalitets tv.


120316



Tentan gick awsome så nu tänker jag ta min nya blommiga blus och ett par höga klackar och åka och äta middag med klassen! Jag tar gärna en helkväll och ramlar in när solen gått upp men vi får se vart det leder. Jag kommer bli bättre på att skriva här igen nu när det finns lite tid. Jag lovar med å.

TILL JOSEFINE


120312

Det är vår utanför mitt fönster, så mycket vår att jag hade ett sug att ta av mig jackan när jag gick till skolan tidigare för att lämna in mitt arbete. Men hursomhelst är det tentadag idag och jag får inte riktigt in några vårkänslor. Mer en touch av panik och ångest, önska mig lycka till.

120309


Jag har inte varit så bra på att uppdatera här sedan jag åkte till Sundsvall, var i Sundsvall eller kom hem. Oops. Det är väll delvis för att allt inte direkt varit awsome och jag känner inte för att skriva peppiga saker när jag inte är full av pepp och delvis för att nästa vecka är den tentavecka. Jag sitter begravd i studier och böcker och bokar inte in någonting annat än praktikintervjuer och träning på sidan av. Imorgon ska jag i alla fall få umgås lite mer Marie och titta på finalen av melodifestivalen, lite bonus efter en tung vecka.

SOFIA



Grattis på födelsedagen, jag älskar dig.

RSS 2.0