101231



Nyårsintervju 2010
Ronja, det går sisådär med uppdateringen nu i mellandagarna.. what's up?
Jo men ni förstår att när man sitter med två feta inlämningsuppgifter som tillsammans ger ungefär 60% av betyget blir man lite afk från allting annat. Släng på en flytt på det också så har ni en fullbokad kalender.

Men du tror inte att du skulle kunna ta tio minuter av ditt sims spelande igår då?
Jo, det hade jag ju ioförsig kunnat..

Dom där 30 dagarna går det ju inte heller framåt med som folk inte tvekar att påpeka?
Mjo.. jag raderar ju dom kommentarerna. Och vem har sagt att 30 dagar betyder 30 dagar I FÖLJD?
Du gjorde det..
Just ja. Ja men jag är ju halvvägs igenom, det kan jag få cred för! Ska bättra mig efter nyår, det kan bli ett löfte? Nyårslöfte 1; få klart den där god damn f*cking listan.

Men Ronja, för att bli lite gladare då. Hur firar du nyår iår?
Då mitt ena kompisgäng tagit sitt pick och pack söderut och det andra norrut sitter jag här och fullkomligt proppar i mig fudge och skriver på en biopsykologisk rapport om hur sömnbrist påverkar våran vikt. Jag vill dock påpeka att det nog mest är fudgen som påverkar min.

Men tolvslaget då?
Jo, om någon timme ska jag ju faktiskt ta mig i kragen och göra mig iordning för kvällen. Måla naglarna, på med lösögonfransarna och allting annat fint. Men på själva tolvslaget står det nog någon och gormar på mig om att de inte fått sin champagne i tid. Vissa måste ju faktiskt jobba på nyårsafton för att jorden ska gå runt!

Hard working woman alltså?
Jepp.

Det blev ju en liten negativ feel på den här intervjun.. några sista ord?
Jag lovar att slänga upp en "årets-"lista här innan jag drar till jobbet. Och alla mina vänner som ramlar in här på nyårsafton och läser detta; skaffa er det liv jag inte kan ha och drick lite champagne åt mig också!

Tack, tror jag.
Tack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0