DAY 09

Kyrkan behöver inte vara kvävande, bestämd, brusande, slå sig på bröstet. Den kan vara det jag lärt mig att den är också. Den kan vara varm och trygg. När folk frågar mig om jag är troende så svarar jag ja. När jesper frågar vad min Gud tycker om att jag arbetar i "syndens näste" svarar jag han gillar mig ändå. Jag kan välja vilken kyrka jag vill gå in i, vilken Gud jag vill tro på. Jesus kan vara min polare.

Här skulle jag kunna skriva en uppsats om jämställdhet, djurrätt, felprioriteringar i samhället och min kristna tro. Saker jag står och står upp för. Men vet ni, idag är jag bara glad och allmänt snurrig. Och inlägg om allt det andra garanterar jag att det kommer ändå. Så idag säger jag bara såhär;

Eat, pray, love

För idag är det allt jag tror på.

 

(hela listan här)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0