DAY 10

(Idag är en otroligt slapp dag för mig och jag har gett mig order att inte gör något annat än att städa rummet samt gå och träna så vi kör inte en outfit idag. Vi switchar upp det lite. Okej?)



Jag nämnde det i första inlägget; "

Har inga syskon men en kusin som är bäst"

. Nu vet jag att Jonas ramlar in här ibland så om du någonsin ska få en släng av hybris är det nu.

Han har en sjuk härlig humor och en intelligens, en allmänbildning som ofta imponerar på mig och som jag kan avundas. Jag har nog ofta beskyllt hans framgång för pressen som lagts på mina axlar och försökt eftersträva alla hans goda sidor med mer eller mindre framgång. Vi var nog inte så nära när vi växte upp. Det skiljer så mycket i ålder mellan oss och vi är ju trots allt bara kusiner. Jag ville inte alltid vara med när han hade vänner på besök men fick alltid ändå. Och helt ärligt vilken normal trettonårig kille drar frivilligt in sin lilla kusin på åtta år till födelsedagsfilmkvällen med sina bästa vänner? (Din tokiga lilla tiger) Men trots att det låter klyshigt så har vi växt ikapp med åren. Vi håller ofta kontakt om just inget alls, men det är skönt att veta att han är nära om än för många mil långtifrån, bara en knapptryckning bort.

Med Jonas kan jag prata om det mesta och jag är fantastiskt glad att jag har honom att dela musiksmak med och bråka med i snön på julafton. Jag brukar skrattandes kalla honom för storebror men egentligen är det lite så det är.

Kommentarer
Postat av: Jonas

Det där värmde så förbannat mycket. Finaste jag läst om mig på väldigt väldigt länge.

Du är den bästaste kusinen jag har och det är inte något [i]bara[/i] (blev det kursivt?) med det.



Och vi är lite som syskon, fast hur kan vi veta det som inte har några riktiga syskon, så då är kusiner inte så jävla illa det heller. (did anything make any sense?).



Och ibland hörs man lite och ibland mycket men jag vet att du alltid finns där!



(i övrigt undrar tomten var din önskelista är så du kan ju skicka den så vidarebefodrar jag...)



2010-12-07 @ 22:30:10
URL: http://iamjustanothername.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0