ATT PRIORITERA


Jag förlorade mig själv någonstans på vägen i höstas, förälskade mig i allt annat än mig själv. Levde i en bubbla som att det inte fanns någon morgondag. Blev en person jag inte längre kände igen men så en dag… föll jag i en grop och såg mitt liv passera revy och då slog det mig. Det här är inte jag. Så jag bestämde mig.

Men utav detta lärde jag mig att jag nu måste prioritera sådant som betyder något för mig och som är på riktigt. Abstrakta saker. Jag menar vem bryr sig om man missar ett möte, festen eller ja, allt som nu finns när man istället kan ha en mysig filmkväll med en vän, äta hemlagad mat och bara vara. Jag brukade älska att teckna, att baka men nu fick blåsa bort dammet i bokhyllan för att ens se moleskin blocket. Ni förstår min poäng, det gäller att prioritera rätt.

I somras fyllde jag 20, jag säger inte att jag kommer leva felfritt framöver. För det finns inte en enda människa som lever felfritt, de som tror det är bara patetiska. Men jag ska prioritera livet. Och jag ska börja om på nytt. Ni har fått en hint i andra inlägg men här är det på riktigt; jag har tackat ja till KTH. Den 14 januari ropas jag upp i Haninge.

Nu ska jag blåsa liv i mina pennor och en Paulo Coelho bok efter att ha skrivit en rad till av den biologiska psykologin. Nu kör vi livet, är du med mig?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0