DAY 06

09.00 Klockan ringer

09.10 Klockan ringer igen, jag går upp.

09.11 Mamma överraskar mig med scones, varm choklad och paket till frukost för att det är första advent! Duschar, gör mig iordning och packar klart väskan.

09.46 Får skjuts av Pappa till söndagsskolan

09.52 Bakar pepparkakor, fixar med ramar och dukar upp bordet innan barnen ska börja. Idag är det avslutning vilket är lika med kalas. Varvar skvaller med djupa diskussioner med Maria innan Frida dyker upp.

10.43 Småspringer över till kyrkan med, vi är sena! Samlar ihop barnen och får inte jobba lika hårt för att dom inte ska slå på varrandra. Bra att dom lärt sig till sista gången tänker jag.

11.08 Varför firar vi advent? "För att tända ljus och vänta på Gud", bra Gottfrid!

11.35 Efter att ha tjatat efter kalas i snart tre terminer är det enda populära på fikabordet de brända pepparkakorna. Ok? Tårtorna får vi ställa in igen för tydligen tycker inte barn om tårtor längre, det gjorde minsann jag på min tid.

12.16 Barnen ska träffa hålet i väggen för att få sin godispåse, som en modern spinn på fiskedamm. Dom flesta klarar det på första försöket, när jag provar klarar jag det inte alls.

12.45 Alla hemgångna, skönt! Kollar in i köket och matsalen.. mindre skönt.

13.36 Färdiga!

13.45 Droppar av lite knäck och ischoklad på julmarknaden och köper med mig lite lussebullar själv (som snart är slut för övrigt).

14.50 Vandrar hemåt lite julstämning och några julklappar rikare.

15.15 Somnar i sängen till futurama.

16.50 Småspringer  ner till danceworld för en genomgång av koreografin på den moderna dansen.

18.00 Småspringer hem igen.

18.25 Slänger i mig en lax och en kokt potatis som mamma lämnat i ugnen.

18.30 Äter knäck framför tvn.

(Det är ju inte så att jag går och lägger mig 18.31 men jag tänker inte göra något mer idag så jag slutar nu. Tänker fortsätta trösta vissa vänner och försöka få tag på andra. Allting är lite upponervänt)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0