04. Your views on religion

Kyrkan behöver inte vara kvävande, bestämd, brusande, slå sig på bröstet. Den kan vara det jag lärt mig att den är också. Den kan vara varm och trygg. När folk frågar mig om jag är troende så svarar jag ja. När jesper frågade vad min Gud tycker om att jag arbetar i "syndens näste" svarar jag han gillar mig ändå. Jag kan välja vilken kyrka jag vill gå in i, vilken Gud jag vill tro på. Jesus kan vara min polare.

Jag tror att alla har rätt till sin egen tro. Jag tror också att andra ska vara respektfulla till vad andra människor tror på. Personligen tror jag Gud , jag tror det och jag är kristen. Men jag är inte perfekt. Ingen är det. Min religion är den viktigaste delen av mig, men jag är inte pusha den på någon annan. Jag kommer att tala ut angående det när det är lämpligt, men jag kommer inte hålla det emot någon om de inte tror samma sak som jag gör. Jag kommer däremot att ha något emot någon om de är respektlösa mot mig och mina åsikter. Religion är något som är personligt och något som känns rätt för dig. Jag kan inte och kommer inte att störa det. Jag har ett öppetsinne och jag accepterar skillnader.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0