08. A moment you felt the most satisfied with your life

Har det någonsin funnits en stund som denna? Har det någonsin funnits ett ögonblick när jag kände att "Hej, jag är glad, det kan inte bli bättre och det finns inte riktigt något annat jag kan önska mig just nu"Ganska mycket hela tiden faktiskt.

Jag går igenom en fantastiskt bra fas i mitt liv just nu, jag 

ser mig som ganska sorglös (testar den typen av livsinställning efter många år av "livet är svårt" och gillar det). Jag

är omgiven av utmärkta vänner oavsett om jag befinner mig i Sundsvall eller Stockholm, jag har en härlig familj och ganska precist allt jag behöver. Nu ska jag inte säga att det inte finns saker jag vill eller önskar men att inte ha de sakerna gör mig inte missnöjd. Mitt allra senaste "yes!" moment var nog när jag blev anställd på EO och insåg att efter två månader i skolan har jag ett deltidsjobb, en praktikplats och om allt går som det ska - en anställning när jag kommer ut. Dock tror jag att jag fylls med lika mycket feelgood känslor när jag äter pannkaksfrukost med Ida eller står vid balettstången.

Det finns gott om människor som har mycket mindre och betydligt sämre ställt än jag och jag är mycket medveten om hur lyckligt lottad jag är. Och stolt över allt jag lyckas med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0