14. Your earliest memory

Jag har haft ganska svårt att hålla isär de verkliga minnen jag har och det som jag har sett på foton och min familj berättat för mig. Som yngre kunde jag till och med blanda in drömmar som verkliga händelser.

Men det absolut tidigaste jag minns är när min babysäng stod framför vedspisen i huset. När min morfar kom på besök och rusade förbi hela familjen för att "se det lilla miraklet". Jag vill tillägga att han redan hade sex andra barnbarn. Jag vet att det här minnet är helt fiktivt (eller ja inte helt, jag har ju hört historien) men det är fortfarande speciellt för det är det absolut enda minnet jag har av min morfar. Och det är ju faktiskt ganska fint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0