16. Your views on mainstream music

Mainstream beskrivs så här på wikipedia: "Mainstream music denotes music that is familiar and unthreatening to the masses, as for example popular music, pop music, middle of the road music, pop rap or pop rock; Mainstream jazz is generally seen as an evolution of be-bop, which was originally regarded as radical"

Jag lyssnar på den musik jag tycker är bra och det anser jag att alla borde göra. Jag anser även att det finns olika fack även i mainstream musik. Ser en otrolig skillnad i Bieber som sjunger "Like baby, baby, baby, oh" och GaGa med sina nya djupare texter "Whether life's disabilities left you outcast, bullied or teased. Rejoice and love yourself today 'cause baby, you were born this way".

Mainstream för mig är den sorts musik som blir väldigt sönderspelad, har dåliga texter och ett återkommande dunk man troligtvis dansar och nynnar med till. Jag skulle vilja säga att all mainstream musik i grunden är dålig - men då skämmer jag nog ut mig själv. För jag gillar också att dansa och nynna till radion ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0