MAKE IT STOP

Som respons på mitt tidigare inlägg kan jag påpeka att jag efter diverse påtryckningar från Jonas tagit mig för att lyssna igenom Rise Against nya album. Det här är hur man skriver låtar med mening.


I september 2010 hade flera tonåringar begått självmord pågrund av anti-gay mobbning. Det är vad den här låten handlar om. Låten handlar om hur okunniga och fördomsfulla människor mobbar dem som är annorlunda. Om hur gayungdomar och även de som bara antas vara gay är mobbade tills de når en brytpunkt. Och hur något måste göras åt det samhälle som låter detta fortsätta. Hemska exempel på homofobi ses hela tiden. En gång såg jag ett barn ca 7år gammal på TV med en skylt som sa "God hates fags". Det var en av de mest motbjudande saker jag någonsin sett.

Under sången sägs namn och ålder på fem av de tonåringar som begått självmord. Jag har sagt förut att Rise Against är ett av mina favoritband, och jag beundrar dem för att skriva en låt om detta. Jag beundrar dom för många saker dom gör låtar om. Det gör att jag älskar dem ännu mer.

"What God would damn a heart/And what God drove us apart/Born free, but still they hate/Born me, I can't change/Gathering candles, but not their tongues/And too much blood has flown from the wrists of children shamed for those they chose to kiss"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0