110205



Okej. Så ångesten i förra inlägget kanske till viss mån stavas lägenhet. Jag är väldigt sugen på att skuldsätta mig med någon miljon eller två alltför tidigt i livet - så nu är det sagt. Jag har en ekonomisk sida som berättar för mig att jag är craaaazy för tänk om jag förlorar hundratusentals kronor i en försäljning om jag nu inte stannar i huvudstaden om två år. Sedan finns den ekonomiska sidan som säger att bostadspriserna inte sjunkit markant över de senaste åren och om jag nu vill bo kvar om två år är det inte smartare att för samma (läs nästan mindre) månadskostnad kunna göra avbetalningar på ett lån istället för på en hyra som bara försvinner?

Dessa sidor slåss i min hjärna konstant. Det är lite som myrornas krig på tv när jag försöker fokusera på problemet.. tillsvidare lägger jag det åt sidan och går på lika många visningar som jag lämnar intresseanmälningar på hyresrätter. Så det så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0