Anekdot

Jag varnar er redan nu, ni kommer bara att anse att det här är roligt om ni hört mig prata eller hört mig sucka eller stöna över detsamma. Jag kommer ganska bra överens med alla i min klass, med ganska menar jag att jag nog inte sagt hej till mer än en handfull ännu! Hursomhelst har vi blivit en litet gäng på fyra tjejer som håller ihop genom läskiga luncher och mattetal, dom jag satt med första dagen helt enkelt. Idag sitter vi och pratar om tidigare kurser, skolor osv och Faye inser att jag sålt studentmössor varpå följande dialog äger rum:

"Haha, var du på min skola då?" Nej, jag jobbade i Norrland! "Jaha?" Ja eller i Sundsvall då (jag svär att vi redan pratat om detta, exempelvis har jag stenkoll på att hon bor på gärdet) "Men när flyttade du hit då?" Typ, nu? "Så du är inte från Stockholm?" Nej, jag är ju från Sundsvall "..." "..." "..." "Men din dialekt?"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0