26. What kind of person attracts you

Tydligen har jag en "typ" fast än jag inte själv tycker det. Typens utseende brukar bestå av brunt hår, antingen i en sån där jag-vill-bara-gosa-ner-mig-i-den-där-kalufsen-hår eller den dära korta versionen lika bra. Sen är det ju klädstilen. Kan inte sätta fingret på det, men det finns sannerligen ett mönster där.

Personlighetsdrag jag är attraherad av:
- Roligt, har ett sinne för humor
- Utåtgående, jag gillar verkligen inte killar som är blyga och tysta
- Arbetsorienterande, hårt arbetande jag uppskattar en kille som har en utbildning och ett bra huvud på sina axlar. Jag är inte intresserad av någon som bara vill flyta genom livet.
- Även en kille som har en bra relation med sin familj. Jag är en stor familjperson trots att min är ganska liten, men jag förstår att inte alla kommer från ett perfekt hem med två föräldrar, men jag skulle vilja att de var familjorienterade.
- Jag vill ha en kille som kan försörja sig, men pengar är inte något jag lägger fokus på. Jag hatar när killar i min ålder skryter om sina pengar och försöker visa upp sig. Det går inte att attrahera mig bara för att du har mycket pengar! (Men naturligtvis, pengar är ett plus men inte vad jag söker efter)
-Liknande värden är viktiga, eller om vi har olika åsikter ang någonting, åtminstone respekt för dessa skillnader. Och jag menar riktig respekt, inte passivt-aggressivt som försöker underminera mig eftersom jag har varit med om detta innan också.

En av mina favoritfilmer är He's Just Not That Into You. Den tar alla för- och nackdelar med en romantisk relation och alla osagda regler och lindar det hela till en film. Den omfattar alla misstag som kvinnor gör som får dem verka alltför behövande och fästa under hela "date" processen. Min favoritdel är när Alex inser att han var kär i Gigi och går till hennes lägenhet som ett försök att laga situationen. Samtidigt som de står utanför hennes dörr och han bekänner sina känslor svarar hon med vad han själv rådde henne. Sedan säger han: "You’re my exception.", det är en av mina favoritscener någonsin och egentligen är det nog allt jag vill ha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0