120123


Jag har en vän som heter Josefine. Vi har väll känt varandra i sisådär åtta år nu och trots att vi inte enbart haft bra dagar är hon en av de bästa (och starkaste) människorna jag känner. Det tror jag dock inte hon vet att jag anser. Idag fyller hon år i hela 16 minuter till och jag har varit usel på att uppmärksamma detta på samma nivå som jag brukar. Så hipp hipp hurra!

Josefine och jag har varit vänner i ungefär sju år, det här är varför jag älskar henne;
"Igår satt jag och Ronja hemma hos henne och surfade på cybervågen och på någon blogg någonstans kom det upp en bild på Vanilla Coke (aka det äckligaste man kan dricka) och då sa jag att jag sett att dom har denna fruktansvärda skapelse på ica. Vi surfade vidare och ungefär 30 sekunder senare kom jag på att "just det, dom har cherry coke ochså!" 

Då vänder sig Ronja mot mig, med ögon stora som tallrikar och säger "skojar du!?" varpå hennes ögon börjar tåras och när jag säger "nej, det finns!" så börjar hon vifta med händerna och le så mycket att det var tur att öronen var ivägen och "titta, jag blir så glad att jag börjar gråta!!!" 

Igår fick jag alltså Ronja att gråta. Av glädje. Jag kände mig som en sådan vardagshjälte."


Kommentarer
Postat av: Josefine

Tack, bästa du! Kom och hälsa på mig i skogen snart. <3

2012-01-24 @ 21:02:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0