120127

Klockan är fem över halv elva på en fredag, vad gör jag? Jag skållar mandlar. Ömh, ja, jag skyller på att jag tänker baka fler macarons imorgon och den här gången ska inte mitt mandelmjöl vara fuktigt. Jag tycker om att få ha lugna helger någon gång ibland och den här veckan är det en sådan helg. Visserligen är mamma i Stockholm så jag kanske kommer springa runt lite imorgon men annars tänker jag ta det lugnt, baka och läsa en bok.

Måste jobba på om jag ska hålla mitt nyårslöfte med att läsa en bok i månaden, fyra dagar kvar att läsa fyrahundra sidor. Vad gör vi? Nu kör vi!

(till mitt försvar för er som anser att jag inte är ute och, jag citerar, gör någonting, så var jag faktiskt ute igår. Drack en flaska vin, dansade och hade trevligt med mina klasskompisar. Så långnäsa på er.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0