THIS HAS BEEN SAID SO MANY TIMES

"You care. Right. Everybody cares. But nobody wants to be inconvenienced. You all want me to "take the time to go through the pain" as long as you don't have to hear about it anymore! Cause I'm doing the best I can - and that doesn't seem to be enough for you guys! I feel like I've been split down the center, and half of me is lost." Willow, Something Blue s4

En kär vän, som inte menade någonting ont med det, sa i julas åt mig att det var dags att jag "hanterade det som pågår med mina föräldrar". Jag kontrade med några näsvisa kommentarer tillbaka och la diskussionen på hyllan för ett tag. Jag säger det en sista gång, det här kommer att ta den tid det tar. Varje dag i Sundsvall slogs jag av någonting nytt som gjorde att allting kändes overkligt och svårt att hantera.

Jag märker dock att folk undviker ämnet nu mer än tidigare, det är en blandning mellan att de tassar på tå och inte tror att det är någon stor sak längre. Jag börjar bli irriterad på att jag ska känna det som att jag mjölkar det här när jag skriver om det, eller om jag pratar om det. Så därför slutar jag nu.

Jag är ganska bra på att vara stark,
och det här är min sak att hantera.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0