06. Your favorite season and why

befreestrawberry:  coconut-t-r-e-e-s:  I FOLLOW BACK☯  Craving this!

Jag är en riktig sucker för förändringen av årstider och även fast sommaren vinner (det gör den väll alltid) vill jag påpeka att valet inte är enkelt! Jag älskar våren och de dagar vi haft nu i Stockholm, den första dagen man kan gå till skolan utan jacka, eller när man kan dricka sitt kaffe i morgonsolen. För att inte prata om när träden blir gröna och möjligheten att plocka den första vitsippan. Jag tar sällan så många kort som på hösten när löven byter färg och tycker att det är en magisk känsla över naturen just då. Prasslande löv under skorna och tidigare även den där back-to-school känslan som hösten alltid förde med sig tycker jag är mysig. Under vintern trivs nog mitt ensamma jag som bäst, när det är helt okej att stanna inne med en kopp te under en filt och titta på disneyfilmer medans snöstormen härjar utanför fönstret. Jag har norrland i mitt hjärta och vill ha riktiga vintrar, komplett med snöänglar och snögubbar.

Men sommaren är oslagbar och jag längtar efter brunbrända ben och sena nätter. Glass i massor på varma stränder, eller klippor om jag blir kvar i Stockholm. Uteserveringar med drinkar och fint sällskap i mängder. Det är som jag nämnde, ganska svårslaget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0